top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverMirjam Peppelman-Roelofs

Samenwerking met de Nationale Zonnebloem

Voor mijn Community Art Project Love Blooms stond de derde editie in het teken van de samenwerking met de Nationale Vereniging De Zonnebloem. Gasten, medewerksters en vrijwilligers hebben hiervoor een bloem geborduurd en die naar mij toegestuurd in totaal ontving ik 139 inzendingen die ik heb verwerkt tot een kunstwerk.


De ingestuurde geborduurde bloemen werden gefotografeerd en digitaal vrijstaand gemaakt zodat ze geschikt waren om digitaal mee te 'bloemschikken'. Het voordeel hiervan is ook dat een bloem vaker dan 1x gebruikt kon worden.


Voor de basis van het schilderij heb ik een keuze gemaakt uit de beeldbank van het Rijksmuseum, Rijksstudio. Daar zocht ik naar een oude meester die een veldboeket had geschilderd en zodoende kwam ik uit bij Jan Brueghel die tussen 1600 - 1630 dit schilderij heeft geschilderd.



Het bonte stilleven met bloemen van Brueghel was de perfecte basis om de diversiteit van de 139 geborduurde bloemen een plaats te geven. Toen het uiteindelijke kunstwerk klaar was is het gedeeld met De Zonnebloem en is het met enthousiasme ontvangen.



Veel van de geborduurde bloemen werden ontvangen met een begeleidend schrijven, de maakster schreef hierop haar hersenspinsels en maakte mij deelgenoot van het proces. Omdat deze berichten ook onderdeel zijn van de community art en het verbinden met elkaar heb ik hiervan een digitaal magazine gemaakt wat ik graag met je deel.


Leuk om mee te doen, terwijl ik jaren niet had gehandwerkt.

Veel van de geborduurde bloemen werden ontvangen met een begeleidend schrijven, de maakster schreef hierop haar hersenspinsels en maakte mij deelgenoot van het proces.


Omdat deze berichten ook onderdeel zijn van de community art en het verbinden met elkaar heb ik hiervan een digitaal magazine gemaakt wat ik graag met je deel.




8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page